Optimizely
Optimizely
Optimizely voor een hogere conversie met een efficiënte A/B test
Optimizely is een softwarepakket dat als tool door webwinkels en websites wordt ingezet voor het uitvoeren van A/B testen. Het doel van het gebruik van deze software is het verhogen van de conversie en dat kan bereikt worden door het uitvoeren van software testen. Het komt erop neer dat u voor iedere klant op een desktop, laptop of mobiel apparaat de beste ervaring kunt realiseren. Door klanten de beste ervaring te bieden, wordt een uitstekende basis gevormd om de conversie te verhogen. Optimizely is website testen in ultimo forma!
Experimenteren met variaties
Bij het gebruik van Optimizely is het mogelijk om te experimenteren met uiteenlopende variaties. Een specifieke pagina kan in meerdere versies worden ontworpen om na te gaan welke het meest effectief blijkt te zijn. De software is heel eenvoudig te implementeren in uw website of webwinkel door de beschikbare code op de pagina te zetten die ingezet wordt voor het uitvoeren van de A/B test. Er is voor WordPress overigens een plugin beschikbaar en een aparte SDK tool voor applicaties. Het experimenteren kan aan de hand van verschillende elementen, zoals:
• Tekst of stijl
• Kleine of grote elementen
• Variatie in kleur
• Verwijderen van elementen
Bij het opzetten van een Experiment dient er na de selectie van elementen, gekozen te worden voor welke actie gemeten wordt met de A/B test. Dat kan variëren van het meten van het aantal inschrijvingen tot downloads en van het meten van de aankopen tot de doelpagina´s. Er kan dan ook heel precies een gerichte actie worden gemeten. De resultaten van de meting vormen dan de basis aan de hand waarvan de website of webwinkel kan worden aangepast.
Optimizely beantwoordt vragen
De software van Optimizely geeft antwoord op vragen. De toepassing van deze technologie geeft u bijvoorbeeld het antwoord op de vraag of boodschap A een groter bereik genereert of boodschap B. Bij de inrichting van een webwinkel of website wordt vaak een keuze gemaakt op het eigen gevoel, maar elke klant of bezoeker kan daar anders over denken. Door het meten van verschillende keuzes wordt belangrijke informatie verkregen en kan op basis van feiten geconcludeerd worden welke optie het meest efficiënt is. Deze vragen kunnen niet door een software tester worden beantwoord en juist daarom is het goed dat er tools zoals Optimizely bestaan.
Er kunnen met de toepassing van Optimizely verschillende bronnen van informatie gebruikt worden over de bezoekers. Het is mogelijk om vast te stellen op welke tijd de webwinkel of website wordt bezocht, maar ook vanuit welke regio het bezoek wordt gedaan en of er bijvoorbeeld sprake is van een betaald of onbetaald zoekresultaat. Indien er op de website een mogelijkheid bestaat tot inloggen, kan nog meer informatie worden verkregen. Bijvoorbeeld door een test uit te voeren met demografische gegevens.
Wilt u met uw webwinkel of website een groter bereik of hogere conversie genereren? Voer dan efficiënte en resultaatgerichte A/B testen uit met de software van Optimizely! U kunt voor meer informatie direct contact opnemen.
De voordelen van Optimizely
- Zeer eenvoudig op te zetten.
- Makkelijk te meten.
- Goed te integreren met bijvoorbeeld WordPress.
- Op te zetten zonder technische kennis.
- Groot partnerbestand in Nederland.