Email on acid
Email on acid
Elke marketeer heeft zijn eigen favoriete e-mailprovider, en checklist voor het ontwikkelen van mailings. Maar te vaak wordt geen aandacht besteed aan het allerbelangrijkste van de campagne: testen hoe de mail op verschillende apparaten en bij verschillende providers weergegeven wordt. Sommige laten de mail naar hun iPhone of Gmail-account sturen, maar dat is niet voldoende. Waarom niet? Omdat elke mailprovider de broncode anders interpreteert.
Overzicht Email on Acid
Email on Acid biedt e-mailtests, troubleshooting en geavanceerde tools om bedrijven te helpen hun e-mailmarketing eenvoudig en beter te maken. Email on Acid test de mailcampagne via 45 verschillende mailproviders en mobiele apparaten en levert handige tools om de gevonden problemen op te lossen. Sinds haar oprichting in 2009 heeft Email on Acid reeds 80.000 bedrijven wereldwijd geholpen hun mailcampagnes te testen. Marketeers gebruiken Email on Acid om het testen van nieuw ontworpen e-mails om te toveren naar kinderspel, en dat vanuit elke mailprovider. Maar dat is nog niet alles. Email on Acid biedt een breed scala aan andere handige tools, zoals:
• Autorisatie van links en afbeeldingen
• Codeanalyse en HTML-optimizer
• Tools voor compatibiliteit
• Previews van webpagina’s met talloze internetproviders en mobiele apparaten
Naast deze vaste set aan tools is men met Email on Acid verzekerd van veel resources en een uitstekende klantenservice. Een community forum van e-mailmarketeers, IT’ers en designers is voor iedereen toegankelijk, gratis. En het Email on Acid Resource Center bevat een uitgebreide collectie gratis responsive en hybrid fluid mailsjablonen, handboeken, whitepapers en meer.
Hoe belangrijk is het testen van e-mail
Mailproviders en mobiele apparaten geven HTML niet allemaal op dezelfde manier weer. Dat komt omdat elke provider de HTML-code op een unieke manier interpreteert of leest. En daarom kan uw code in Outlook volledig naar links verschoven zijn, terwijl het er allemaal prachtig uitziet in uw Google Mail.
Wanneer u geen tests uitvoert om issues omtrent de code en de manier van verzenden op te sporen, dan kan uw mailing wel eens een averechts effect hebben. En daar lijden uw merk en ROI onder. 70 procent van de bevolking geeft aan een e-mail meteen te verwijderen zodra deze niet correct wordt weergegeven.
Best practices voor e-mailmarketing
Wanneer u nieuw bent in de mailwereld, dan is al deze informatie misschien een beetje overweldigend. De moderne online programmeertechnieken worden nauwelijks of niet ondersteund door mailproviders en ondertussen hoort u steeds opnieuw dat u tabellen dient te gebruiken. Zwart op wit: tabellen zijn voor het programmeren van uw e-mail essentieel, dus probeer dit volledig onder de knie te krijgen. Andere tips zijn:
• Een ontwerp op basis van een enkele tekstkolom op een pagina maakt uw leven een stuk gemakkelijker. Voor de meeste e-mails (nieuwsbrieven daar gelaten) is een enkele kolom voldoende. Bovendien is het eenvoudiger voor mobiele apparaten.
• Gebuik 600px breedte. Dit past prima op de pagina van de meeste browsers en mailproviders. Het formaat kan aan mobiele schermen aangepast worden door media queries of een fluid hybrid ontwerp te gebruiken.
• Bij twijfel: tabel. Vergeet divs en floats. Tabellen zijn het meest betrouwbaar om de lay-out consistent te houden. Het is de grondslag van responsive en fluid design en met tabellen kunt u uitlijnen om uw ontwerp mooi te structuren.
• Vermijd Javascript, Flash, forms en andere complexe CSS/HTML. Javascript en Flash worden door mailproviders vrijwel niet ondersteund. Nieuwere broncode, zoals HTML5 en CSS3, heeft beperkte support, maar het is wel mogelijk (en leuk!) een en ander uit te proberen. Wees wel een beetje voorzichtig uiteraard.
• Houd altijd rekening met uw mobiele gebruikers. Sommige ontwerpers zijn zelfs helemaal overgestapt op een ‘mobile first’-principe. Deze benadering is vooral zinvol voor simpele mails zoals het resetten van het wachtwoord, betaalmails en accountupdates.
En Email on Acid heeft kort geleden een gratis webgebaseerde maileditor uitgebracht. Met deze editor kunnen gebruikers zelf e-mails opstellen, aanpassen, previewen en optimaliseren, gewoon in één real-time programma.
Testen, Testen, Testen!
E-mails programmeren kan lastig zijn, maar er is maar één manier om zeker te weten dat u mail er overal fantastisch uitziet: testen! Email on Acid helpt door in minder dan 30 seconden screenshots te genereren van uw e-mail in de meeste populaire mailproviders en op mobiele apparaten. Naast het testen van e-mail biedt Email on Acid tips bij troubleshooting en informatie over elk probleem die u tegenkomt, pre-deployment spamtests en post-deployment mailanalyse. Het bedrijf publiceert ook uitstekende blogartikelen over problemen bij de regellengte in HTML bijvoorbeeld, of de beste manier om uw e-mailcampagne uit te bouwen met tips en hacks.
Met zo veel beschikbare mailproviders en apparaten is het testen van e-mail geen luxe; het is een noodzaak. Til uw e-mailcampagne naar de next level!
Email on acid en Testoo
Wij weten hoe belangrijk het is om de kwaliteit en werking van email marketing goed te testen. Dit kan nu net het verschil zijn tussen een hele succesvolle campagne of een campagne die gigantisch mislukt. Lees geen omzet.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden die Email on acid u biedt? Neem dan contact met ons op: we geven u graag meer informatie!
Voordelen Email on acid
- Automatisch testen.
- Inzetbaar op meerdere platforms.
- Heel makkelijk op te zetten.
- Overzichtelijk dashboard.
- Goed prijs-kwaliteit verhouding.
- Uitstekende support.